Elk kind is uniek en heeft zijn eigen talent. Het ene is een getalenteerd kunstenaar, het andere een geboren onderzoeker. Wij proberen op onze school het onderwijs zo aan te bieden dat alle kinderen hun eigen kwaliteiten kunnen aanspreken. We dagen de leerlingen uit om zich optimaal te ontwikkelen.
Binnen de klas werken we met verschillende niveaus. Leerlingen die extra hulp nodig hebben krijgen hulp binnen de groep van de leerkracht of buiten de klas van een RT-er of onderwijsassistent. Leerlingen die de stof snel en goed onder de knie hebben, krijgen extra uitdaging. Ook bieden we op school projectonderwijs (zoals Chinees, Spaans, Schaken en uitdagend rekenen voor groep 5 t/m 8) aan, aan kinderen die meer aankunnen. Omdat kinderen van elkaar het meeste leren, laten we ze veel samenwerken. Dit doen we o.a. door het inzetten van coöperatieve werkvormen.
We vinden het op school heel belangrijk dat de kinderen goed reken-, taal- en leesonderwijs krijgen. Maar omdat we ze zo goed mogelijk willen voorbereiden op de toekomst, bieden we, naast het reguliere programma, een heel uitgebreid onderwijsaanbod. Hierbij werken we aan de culturele-, fysieke- en creatieve ontwikkeling. Ook is er veel aandacht voor levensbeschouwelijke en sociaal-emotionele vorming. Buiten de lessen in de klas, gaan we ook vaak met de klas op stap naar het theater en musea. We volgen op school ook creatieve workshops van Kunstig op school.
Wij denken dat leerlingen beter kunnen leren als ze voldoende bewegen. Daarom bieden we naast de gymlessen ook naschoolse sporten aan en doen we mee aan schoolsporttoernooien.
Wij zijn ontzettend trots op het gebouw waarin we mogen werken en leren. Er is veel ruimte om te spelen, te werken, te lezen en te onderzoeken. Er is een aantal multifunctionele ruimten waarin kinderen stil kunnen werken, maar die ook gebruikt worden om op te treden, te presenteren of samen te werken.